۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸

گزارش مهر از حماسه سیاسی استعمار ستیزان هرمزگان/

جلوه مردم سالاری دینی در سرزمین خلیج فارس/حضور گرم خونگرمان بندرنشین

جلوه مردم سالاری دینی در سرزمین خلیج فارس/حضور گرم خونگرمان بندرنشین

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مردم بندرعباس امروز با حضور گرم خود در پای صندوق های رای در گرمای هوای این شهر جنوبی جلوه ای از مردم سالاری دینی را در کنار آبهای خلیج فارس به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین مسائل در جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که در آن مردم علاوه بر تعیین رئیس قوه مجریه براساس نظر و سلیقه خود با حضور در انتخابات ضمن تایید نظام اسلامی و دفاع از آن در برابر هجمه های دشمنان، الگوی موفق مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان می دهند.

در این دوره از انتخابات نیز مردم علاوه بر انتخاب رئیس جمهور چهار سال آینده کشور، نمایندگان خود در شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز انتخاب می کنند. شوراهایی که نماد سپردن تصمیم گیری در امور اجرایی مختلف به نمایندگان مردم در سطوحی همچون شهر و روستا محسوب می شوند.

در این راستا مردم غیور و دلاور بندرعباس نیز از صبح جمعه 24 خردادماه همگام با ملت ایران در سراسر میهن اسلامی از نخستین ساعات صبح در پای صندوق های رای حاضر شدند تا ضمن رقم زدن حماسه سیاسی در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرینی کنند.

در تعدادی از شعب اخذ رای در شهر بندرعباس دیده می شد که مردم پیش از ساعت آغاز اخذ رای در شعبه حضور یافته اند و برای ادای تکلیف سیاسی خود لحظه شماری می کنند.

در این میان یکی از رای دهندگان می گفت که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است و باید همانند نماز اول وقت در نخستین ساعات تکلیف خود را ادا کنیم.

فرد دیگری نیز در این میان با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور می گفت که باید به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رقم زدن حماسه سیاسی لبیک گفت و من مطمئنم که مردم ایران این کار را انجام خواهند داد.

باید گفت که حتی گرمای هوا در بندرعباس نیز منجر به این نشد که مردم حضور خود در پای صندوق های رای را به ساعاتی که هوا خنک تر است موکول کنند، بلکه با این وجود اقشار مختلف مردم از پیر و جوان در شعب حضور یافته اند.

در میان رای دهندگان، پیرزن 86 ساله ای نیز حضور داشت که می گفت ما در هر شرایطی از نظام اسلامی خود دفاع خواهیم کرد و آمده ایم تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بکوبیم.

صف های طولانی مردم بندرعباس در شعب اخذ رای که بر خلاف ادعاهای بدخواهان نظام اسلامی در این روز تاریخی تشکیل شده، بیانگر تاکید مردم خونگرم این خطه جنوبی ایران اسلامی بر مقابله با خواسته های استکبار جهانی بوده است.

حافظان خلیج فارس که در طول تاریخ از سابقه درخشانی در مقابله با استعمارگران برخوردار هستند و در راه آزادی و مقابله با استکبار جان خود را فدا کرده اند، پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی همچنان بر عهدی که با حضرت امام، مقام معظم رهبری و شهدا بسته اند، پایبند هستند و 24 خرداد را به روز تاریخی دیگری در دفتر افتخارات این منطقه از ایران اسلامی تبدیل کرده اند.

مردم بندرعباس امروز با حضور خود در پای صندوق های رای جلوه ای از مردم سالاری دینی را در کنار آبهای خلیج فارس به نمایش گذاشته اند که این مردم سالاری در منطقه و جهان نمونه است و شاید مردم در برخی از کشورهای اطراف خلیج فارس در آرزوی داشتن این چنین مردم سالاری به سر می برند.

در نهایت نیز باید گفت که بندرنشینان خلیج فارس امروز همچون دیگر مردمان کشورمان پیروز و سربلند بوده اند و با خلق حماسه سیاسی بار دیگر نام کشور خود را در جهان طنین انداز کردند.

 

 

 

 

 

کد خبر 2075992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha